10 soļi līdz savam restorānam

Datums: 28.05.2020

10 soļi līdz savam restorānam

Daudzi cilvēki aizdomājas par sava biznesa uzsākšanu un bieži izvēle krīt par labu kafejnīcām, bāriem vai pat pilnvērtīgiem restorāniem, ja iespējas un finansiālie līdzekļi to atļauj. Kaut gan HoReCa nozarē konkurence ir milzīga, vieta priekš jauniem uzņēmumiem vienmēr atrodas. Iekļūt nozarē nav grūti, grūtāk ir tajā nostiprināties un gūt panākumus.

Tiem, kurus šie riski nebiedē un viņi ir izlēmuši atvērt savu uzņēmumu, būs nepieciešams iziet dažus organizatoriskus posmus.

  • Tirgus izpēte

Kad rodas ideja atvērt restorānu, pirmām kārtām vajadzētu izanalizēt tirgu ar jau eksistējošajiem piedāvājumiem. Jāformulē un jāidentificē šādi jautājumi:

Kāds formāts ir populārs? Kur teritoriāli atrodas veiksmīgie restorāni? Cik liela konkurence ir izvēlētajā sektorā? Konkurentu stiprās un vājās puses(ēdienkarte, apkalpošanas līmenis, koncepcija), kāda ir uzņēmuma mērķauditorija(vecums, finansiālais stāvoklis, aizraušanās)? Lai gūtu panākumus, ir nepieciešams izprast, ko klienti vēlas.

Jo vairāk informācijas tiks savākts, jo lielāka ir iespēja izvairīties no pašu kļūdām biznesa uzsākšanā. Tirgus izpēte ir jebkura uzņēmuma pamats.

  • Koncepcijas izvēle

Lielas konkurences gadījumā, lai ieinteresētu auditoriju, ir nepieciešams atšķirties, piedāvāt to, kā vēl nav. To var izdarīt, izstrādājot interesantus piedāvājumus, akcijas un kvalitatīvi apkalpojot klientus. Koncepcija sevī iekļauj ne tikai segmenta izvēli, bet arī uzņēmuma filozofiju – noformējumu, atmosfēru, klienta portretu. Koncepcijas izstrādi var uzticēt speciālistam.

  • Biznesa plāns

Pēc iepriekšējo punktu izpildes tiek veidots biznesa plāns. Tas ļaus saprast darba apjomu, noteikt darba kārtību, uzlikt laika un budžeta ierobežojumus, lai pasargātu sevi no liekiem tēriņiem un kļūdām.

Plānošanā vajag ņemt vērā – ieguldījumus, ēdienkartes saturu, aprīkojumu, kuru būs nepieciešams iegādāties, darbinieku daudzumu un  reklāmas variantus.  Tāpat ir nepieciešams aprēķināt sākotnējās investīcijas, iespējamos ienākumus un tīro peļņu, ikmēneša izdevumus un atmaksas periodu.Jāatceras, ka ir ļoti maz ticams, ka uzņēmumam atveroties, uzreiz būs iespējams nopelnīt labu naudu, ar to ir jārēķinās un tāpēc budžetā ir jāizveido rezerve, ar ko nosegt izdevumus sākuma posmos.

  • Restorāna vadības un uzskaites sistēma

Restorāna plānošanas periodā jums arī jāapsver, kādu uzskaites un vadības sistēmu jūs izmantosiet savā darbā (vadības un uzskaites sistēmā ir iekļauti: kases sistēmas, virtuves automatizācijas sistēma, restorāna menedžera sistēma, noliktavas uzslkaites programmatūra utt) . Tā kā šis punkts paredz datortīkla instalāciju, tad būtu nepieciešams iekļaut to budžeta plānā pirms telpu remonta, jo aparatūras uzstādīšanai ir nepieciešams veikt vadu instalāciju un aparatūras vietas plānošanu.

  • Telpas

Izvēloties telpas, jāatceras par prasībām attiecībā uz ēdināšanas vietām. Ideālā gadījumā var atrast vietu, kurā jau iepriekš bija atvērts restorāns. Tādas telpas parasti atbilst prasībām un bieži tās ir aprīkotas ar ēdināšanas nozarei nepieciešamo aprīkojumu.

  • Dokumentācijas vākšana

Sākotnēji vajag reģistrēties valsts iestādēs. Noformēt visus nepieciešamos dokumentus biznesa uzsākšanai.

  • Restorāna ēdienkarte

Ēdienkartes sastādīšana ir svarīgs solis restorāna atvēršanā, no tā lielā mērā ir atkarīgi ienākumi un uzņēmuma panākumi. Tai ir jāatbilst uzņēmuma koncepcijai.

  • Aprīkojums un mēbeles

Virtuves aprīkojuma izvēlei ir jāpieiet atbildīgi, no tā ir atkarīga virtuves produktivitāte un ēdiena garša.

Jums būs nepieciešamas arī mēbeles (bārs, galdi, krēsli) un cits aprīkojums (darbstacijas, karšu norēķinu termināls, dekoru priekšmeti)

  • Restorāna personāls

Pakalpojumu kvalitāte un iestādes reputācija lielā mērā ir atkarīga no darbinieku izvēles. Uzmanīgi jāizvēlas ne tikai vadītājs un šefpavārs, bet arī darbinieki virtuvē un zālē.

  • Piegādātāju izvēle

Pirms restorāna atvēršanas, ir jāizvēlas produktu, alkohola un sadzīves preču piegādātāji. Galvenā prasība ir svaigu, augstas kvalitātes produktu savlaicīga piegāde.

  • Reklāma

Pirms reklāmas sākšanas jums ir jāsaprot, kas varētu būt ieinteresēts reklamētajā piedāvājumā. Katrai auditorijai būs efektīvas savas mārketinga metodes (vides reklāma, reklāma sociālajos tīklos, drukātie materiāli utt.) Un formas (teksti, video, skrejlapas utt.).

Uzņēmējdarbības uzsākšana sabiedriskās ēdināšanas jomā prasa daudz izmaksu, laika, pūļu un finanšu. Lai gūtu panākumus, iepriekš rūpīgi jāizprot restorāna specifika un visas tā nianses. Tikai ar kompetentu vadību, kontroli un analītiku var izveidot veiksmīgu un ienesīgu biznesu.