Kā organizēt korporatīvo ēdināšanu?

Datums: 12.11.2020

Daudzi lieli uzņēmumi aizdomājas par ēdināšanas organizāciju darbiniekiem, turklāt tā ir svarīga korporatīvās kultūras daļa, komfortablu darba apstākļu izveide un organizācijas tēla nostiprināšana.

Aizdomājoties par šo procesu, uzņēmums saskaras ar grūtībām : pareizs nodokļu aprēķins, budžeta piešķiršana utt. Uzņēmumā ar daudz darbiniekiem rodas jautājums, kā tikt galā ar slodzi noslogotākajās stundās virtuvē un pie kases tā, lai paspētu pabarot darbiniekus īsa laika posmā.

Atkarībā no vēlmēm un uzdevumiem, piešķirtā budžeta uzņēmuma  korporatīvajai ēdināšanai, tāpat arī brīvas vietas pieejamībai birojā, pastāv vairāki varianti ēdināšanas organizēšanai:

Zviedru galds

Tiek noslēgts līgums ar ēdināšanas uzņēmumu, kurš piegādā gatavus ēdienus uz ofisu. Kaut arī darbiniekiem tiek garantēta pārtikas saņemšana, tas ir nedaudz nekontrolēts process. Kāds no zviedru galda paņems vairāk ēdiena, nekā tas ir paredzēts uz cilvēku, tādēļ kādam citam nepietiks, kā rezultātā  ir daudz norakstījumu; samaksa par fiksētu porciju skaitu neatkarīgi no faktiski sniegtajiem pakalpojumiem.

Kuponi

Lai samazinātu izmaksas uz ēdināšanu un apmaksātu tikai porcijas, uzņēmumi bieži izmanto kuponus ar fiksētu summu. Norēķini ar sabiedrisko ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju notiek pēc kuponu atgriešanas no ēdnīcas uz grāmatvedības nodaļu.

Personīgās elektroniskās dotācijas

2020.gadā staigāt ar papīra kuponiem, kuri var nejauši saplīst, deformēties vai nozaudēties – ir neērti, tāpēc tie palika mazāk populāri un aizvien biežāk tiek aizvietoti ar kartēm vai citiem rīkiem ar informācijas ierakstīšanu, ļaujot veikt personalizētu uzskaiti. Personīgā karte ļauj identificēt darbinieku, un ar šo pieeju tiek ņemts vērā, cik pusdienas tika nopirktas, lai šos datus izmantotu nodokļu aprēķināšanā un savstarpējos norēķinos starp firmām. Uzņēmums var arī ierobežot iespēju saņemt pārtiku uz sava rēķina. Piemēram, maltītes tikai par noteiktu daudzumu vai noteiktā laikā.

Tāpat ar elektronisko grāmatvedību ir vieglāk strādāt ar daļēju vai jauktu atalgojumu, kad darbinieks vēlas pārsniegt subsīdiju un papildus maksāt ar savu naudu.

Tā, piemēram, ēdnīcām, kas uzņemas atbildību par korporatīvajām maltītēm, procesa automatizēšanai palīdzēs programma r_keeper.

Lai automatizētu barošanu ar papīra kuponiem, papildu moduļi nebūs nepieciešami. Kuponu vai karšu sistēma veic izmaiņas ēdnīcas apmeklētāju apkalpošanas shēmā. Programma r_keeper ļaus jums pielāgot darba iespējas, jo vienā ēdnīcā var ierasties ne tikai dažādu organizāciju darbinieki. Tāpēc papildus subsīdijām pasūtījumus var apmaksāt gan skaidrā naudā, gan ar kredītkarti.

  • Ja ēdnīcai ir svarīgi sadalīt maksājumus pa juridiskām personām. Var izveidot kuponus (valūtas) dažādu nominālu, ar ierobežojumiem summā, vienādai dotācijai;
  • Tāpat, ja ar kuponu tiek nosegta tikai daļa pusdienu summas, var izmantot dažādus apmaksas veidus vienā čekā. Pie apmaksas, nominālam, kurš pārsniedz kupona nominālu, darbinieks var pievienot atlikumu skaidrā vai ar bankas karti;
  • Ja ēdināšana notiek ar ierobežojumiem priekš katra uzņēmuma, var izveidot kompānijas darbinieku sarakstu un priekš katra norādīt, kādi konkrēti ierobežojumi uz tiem attiecas;
  • Jebkurā brīdī var izveidot atskaiti, kurā būs saskaitīta sniegto pakalpojumu summa priekš katras organizācijas kopēja, tā arī pa darbiniekiem. Uz šo datu pamata var piestādīt čeku pasūtītājam.

Atteikums no skaidrās naudas un elektroniskās apmaksas izmantošana par ēdināšanu ļauj palielināt apkalpošanas ātrumu ēdnīcā. Bet ātra apkalpošana dod iespēju pusdienu pārtraukumā pabarot visus darbiniekus, tāpēc lieli uzņēmumi apmaksai skaidrā vai ar papīra kuponiem vietā vēršas pie elektroniskā apkalpošanas modeļa. Turklāt tas ir pluss priekš korporatīvās ēdināšanas uzņēmuma ne tikai, lai palielinātu peļņu, bet arī priekš darbinieku ērtības.