Ko pasaules restorānu vadītāji sapratuši no 2020. gada krīzes pieredzes?

Datums: 08.10.2020

Krīzes laikā izšķiroša loma jebkurā biznesā ir jaunām, neparastām idejām, lēmumu pieņemšanas ātrumam un elastībai. Visu pavasari un vasaru restorānu vadītāji meklēja jaunas pieejas biznesam un dalījās savās domās intervijās un sociālajos tīklos. Ja tajā laikā jūs mēģinājāt izglābt savu biznesu un jums nebija laika lasīšanai, tagad ir īstais laiks atgūt nokavēto  – r_keeper izlasīja visu jūsu vietā un apkopoja nozares risinājumus no atzītiem restorānu tirgus ekspertiem.

Bubkers Belkhits: “Šobrīd nav laiks kardinālām pārmaiņām”

Tagad ir jāpieturas pie uzticamiem un pārbaudītiem darbiniekiem, saka Bubkers Belkhits (Sumosan, Buba by Sumosan). “Nav taisnība, ka tagad tirgū ir vairāk darbinieku un tāpēc jūs varat viegli atrast jebkuru speciālistu,” – viņš brīdināja intervijā Restoclub augustā. Pēc Belkhita domām restorānu vadītājiem ir pienācis laiks pārskatīt uzņēmumu sarakstu, pievērst uzmanību veiksmīgajiem projektiem un šķirties no neveiksmīgajiem. Tas pats ar ēdienkarti: “atstājiet ēdienkartē populārākās pozīcijas, atsakieties no “imidža” pozīcijām, mēģiniet katru produktu izmantot vairākos ēdienos”, – viņš iesaka. Un neskopojieties ar izdevumiem uz atmosfēras radīšanu un klientu apkalpošanu: “Cilvēki pārāk ilgi sēž savās mājās un dzīvokļos, un tagad viņiem ir svarīgi justies nevis mājās , bet gan īpašā, patīkamā vietā”.

Nedrīkst atteikties no labām ziepēm, dvieļiem, svecēm, zobu bakstāmajiem un citiem sīkumiem, kurus varētu uzskatīt par nevajadzīgām izmaksām, taču tās rada atmosfēru. ” Ir pienācis laiks arī digitālajai dzīvei: iesaistīšanās sociālajos tīklos var pārvērsties par reālu pārdošanu”, ir pārliecināts Belkhits.

Mihails Zelmans: “Es redzu, kā Londona kļūst par monoproduktu pilsētu”

Mihails Zelmans (Global Craftsmen Group) sarunā ar Forbes pareģo “ēdienkartes pārpilnības” beigas (kad vienā restorānā tiek pasniegti “suši, bekons un pica”). Restorāni koncentrēsies uz nelielu sortimentu klāstu un tos pilnveidos līdz pilnībai (Zelmans jau redz šo tendenci Londonā). Iemesls ir iedzīvotāju ienākumu kritums: “[Viesi] nepirks lētāko, bet par savu naudu meklēs augstākās kvalitātes produktu. Un šo kombināciju ir visvieglāk nodrošināt viena produkta projektam ”.

Anastasija Tatulova (Vkusville un Platypus) : “Cilvēki kļūst prasīgāki un emocionālāki”

Cilvēki tagad nāk uz restorāniem ar citu naudas izjūtu: viņi vēlas, lai apkalpošana būtu vēl labāka, bet cena būtu tāda pati, kā bijusi – šo tendenci atzīmē ne tikai Belkhits un Zelmans, bet arī “Anderson” kafejnīcu tīkla dibinātājs. Viņa pati izglābās no restorānu aizvēršanās elastības un jaunu pārdošanas modeļu dēļ: “Mēs nereālā ātrumā gatavojām vakariņas, cepām kūkas, piegādājām, iegājām pārtikas preču ķēdēs”.

Vladimirs Perelmans: “Mēs esam izveidojuši jaunu savstarpējo finanšu norēķinu sistēmu”

Restorāna “Perelman People” grupa, tāpat kā daudzi, bijusi spiesta samazināt izmaksas personālam. Lai saglabātu komandu, Perelmans ieviesa “pazemojošu” (bet ļāvušo izdzīvot) maksājumu sistēmu: darbinieki saņēma minimālus garantētus maksājumus, kā arī daļu no iestādes ieņēmumiem dienā. Tika organizēts rezerves fonds individuālai palīdzībai īpaši trūcīgiem darbiniekiem, intervijā Forbes sacīja restorāna vadītājs. Vēl viens Perelmana risinājums bija piegādes uzsākšana pēc vienas ēdienkartes no visiem grupas restorāniem.

Dmitrijs Šimko: “Šajā laikā daudzi viesi ir kļuvuši par draugiem”

Restorāna “Chalet” ģenerāldirektors nenožēlo eksperimentu, kura laikā viņš, izmantojot šefpavāra video pamācības, aicināja viesus pasūtīt ēdiena sastāvdaļu komplektus no restorāna un pašiem pagatavot maltītes. Pēc viņa teiktā, šis formāts joprojām ir ne mazāk pieprasīts kā karantīnas laikā.