Ar kādiem riskiem restorāns var saskarties, ja tiek veidotas pārmērīgas produktu rezerves vai arī tās netiek veidotas vispār?

Datums: 21.05.2020

Optimālajai preču rezervju problēmai vajadzētu uztraukt ne tikai restorāna virtuves darbiniekus, bet arī finanšu direktoru. Pirmkārt, krājumi, ir no apgrozības izņemtie līdzekļi un, otrkārt, papildus izdevumi to uzturēšanai. Taču tajā pašā laikā, produktu trūkums, tas ir risks, jo būtiski var samazināties ieņēmumu daudzums.
Kā atrast balansu?

Izdevumi produktu uzglabāšanai
Alternatīvi lietošanas gadījumi – iespējamie virzieni kapitāla izmantošanai. Cik daudz naudas varētu nopelnīt, ja pārtikā ieguldītā summa tiktu iemaksāta bankā ar procentiem?
Noliktavas saturs
Tas ietver noliktavu nomu, ledusskapju, elektrības izmaksas, inventāra apstrādi. Restorānam šīs summas parasti ir mazas, jo produkti neaizņem daudz vietas
Uzglabāšanas riska izmaksas
Pie riskiem pieder bojājumi, zaudējumi un zādzības. Restorānam šis punkts ir ļoti svarīgs, jo krājumos visbiežāk ir produkti, kuri var ātri sabojāties un kurus ir viegli nozagt. Ja preces netiek izmantotas līdz derīguma termiņa beigām, tās tiek izmestas un iznīcinātas. Piemēram, alus mucās var saskābt, dzērieni stikla pudelēs var saplīst, piena produktiem ir īss uzglabāšanas laiks. Tas viss ir jāņem vērā, nosakot vajadzīgo konkrēto produktu krājumu daudzumu.
Parasti restorāns zaudē naudu ne tikai uzglabājot krājumus, bet arī to neesamības gadījumā. Uzņēmums zaudēs ieņēmumus, ja kādā brīdī virtuvē nebūs vēlamā produkta.

Aprēķinot nepieciešamo piegāžu skaitu, ņemiet vērā:

Iespēju ātri pasūtīt preci
Veicot aprēķinus, jums jāatceras termiņi un produkta piegādes noteikumi. Ja ir kāds piegādātājs, kurš produktu piegādā nekavējoties, un ēdiens neietilpst apturēto ēdienu sarakstā, uzņēmumam neradīsies nekādas liekas izmaksas.
Kādos ēdienos sastāvdaļa ietilpst?
Ja produkts tiek izmantots tikai reti pasūtītiem ēdieniem un tas ietilpst apturētajos ēdienos, uzņēmumam netiks nodarīts liels kaitējums. Situācija ir atšķirīga, ja beidzas kaut kas populārs vai bieži izmantots, un tādā gadījumā zaudējumi var būt daudz lielāki nekā krājuma glabāšanas izmaksas. Piemēram, īslaicīga dateļu neesamība priekš viena deserta ne tik ļoti ietekmēs ieņēmumus, kā, piemēram, tomātu vai kafijas pupiņu neesamība.
Alternatīva produkta pieejamība
Ja virtuvē ir iespējams uz laiku aizstāt vienu sastāvdaļu ar citu, neietekmējot ēdiena garšu un izskatu, tad šādu preču krājumu trūkumam nebūs lielu zaudējumu.
Nepietiekams produktu daudzums noliktavā = ēdiena iekļaušana apturēto ēdienu sarakstā , līdz ar to ienākumu zaudēšana. Un pats galvenais – papildus naudai, uzņēmums zaudē savu reputāciju un lojālos viesus.
Parasti sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos ar krājumu kontroli nodarbojas persona, kura nestrādā virtuvē. Virtuves uzdevums ir uzraudzīt apkalpošanas līmeni. Tās interesēs ir samazināt savus riskus, palielinot krājumu apjomu. Vislabāk, ja to dara atsevišķa persona – noliktavas darbinieks vai grāmatvedis. Nelielos uzņēmumos, kas nevar atļauties pieņemt papildu darbiniekus, vadītājam jāpārņem krājumu kontroles funkcija.
Jebkurā gadījumā automatizācijas sistēma palīdzēs atvieglot krājumu uzskaiti un analīzi. StoreHouse programma ļauj jums pilnībā kontrolēt produktu izdevumus, efektīvi pārvaldīt ražošanas izmaksas, pareizi organizēt pirkumus un uzraudzīt personāla darbības.